tirsdag den 29. januar 2008

Google Docs

Waouw! Microsoft må godt nok ikke være glade for den konkurrence google nu lægger op til.
Jeg har siddet og leget med google docs, samt fået førstehåndsoplysninger fra en dreven bruger af google docs, vores egen Søren B.. Det er godt nok ikke småting, man kan. Godt nok er layoutet og funktionerne meget basis sammenlignet med officepakken, men igen...hvor mange har brug for mere??
Bare det, at jeg kan få de simple funktioner for word, regneark og noget der minder om PP, så er jeg godt på vej.

Jeg fik også at vide, at man kan skrive i dokumentet samtidig med en anden, så hvis den anden sletter noget, så kan man følge med på skærmen - ret syret!
Jeg fik dog også at vide, at store dokumenter kan skabe lidt problemer og at systemet godt kan finde på at lukke ned, hvis flere skriver i det samtidig....men selv når det er fraregnet, så er det et super alternativ og et fantastisk arbejdsredskab for studerende og arbejdslivet, når geografi og tid sætter sine begrænsninger!

1 kommentar:

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Så er undervisningsgruppen igang med at bruge google docs.
Kirsten og jeg har kastet os ud i det til at lave et hjemmeside-tema omkring handel på nettet. hvor er det fedt, at vi har muligheden. Den er nem og elegant - også sammenlignet med H-drevet, hvor man skal klikke mange led igennem for bare at komme til undervisningsmappen.