onsdag den 16. januar 2008

del.icio.us

Del.icio.us er godt nok en rodet affære.
Jeg måtte ty til eksperthjælp - rigtig godt assisteret af Thomas (mange tak for hjælpen :-)) - fordi jeg simpelt hen ikke kunne gennemskue, hvordan jeg fik importeret min arbejdscomputers bookmarks (kombineret med en vis portion dovenskab, da del.icio.us layout er temmelig uigennemskueligt, og jeg ikke hurtigt nok kunne gennemskue, hvorhenne funktionen var)
Men nu ligger de der, og derhjemme skal jeg nu se at få overført min privatPC's bookmarks - så er der styr på samlingen :-)

Efter have vurderet for og imod del.icio.us, er jeg kommet frem til, at del.icio.us er ret smart , når det gælder "opbevaringen" og registreringen af bookmarks, så man hvor og når som helst kan komme til dem. Også konceptet i at anbefale links...
Men derudover, så er jeg på ingen måde imponeret af layout og brugervenlighed - den skærer i øjnene, og jeg bliver ikke "inspireret" til at sidde i timevis for at arbejde med tags og andet.

del.icio.us er hermed reduceret til et arbejdsværktøj og en registreringsbank.

1 kommentar:

Marie Deleuran sagde ...

Hej Nina

Jeg er enig med dig, del.icio.us er et fint redskab når man ikke sidder ved sin egen pc. Men hvorfor er det lige, at det skal være så svært at stave til det?? Nymodens pjat :)

Knus Marie