tirsdag den 5. februar 2008

Wiki

Nu er jeg så småt igang med wiki. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at kaste mig over det på samme måde, som nogle af de andre Ting - måske også fordi jeg ikke har artikler der står i kø for at blive publiceret eller noget sammenkøringsprojekt, hvor værktøjerne vil komme til sin ret.
Har oprettet login og surfet rundt på infosiderne - har ikke prøvet sandkassen endnu.
Nu kunne jeg desværre ikke være tilstede til sidste kick-off møde, men jeg savner lidt en demonstration af mulighederne....og jo, jeg har kigget på nogle eksempler, meeen alligevel.

3 kommentarer:

Karen sagde ...

Hej Nina
Jeg har det på nøjagtig samme måde.
Så er der da noget vi to er enige om!!!
Nu må jeg se at få flikket en historie sammen på min egen blog så ingen kan gennemskue jeg har kigget hos dig.
Hilsen Karen

Unknown sagde ...

Vi har lavet en rigtig godt wiki til læringsenheden. Vi sidder jo tre forskellige steder, og kan på denne måde kommunikere. Men vi kunne på en måde lige så godt bruge google docs...så mon ikke wikier er bedst til de helt store ting?

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Nu har jeg været inde til eksperthjælp ved Claus, og han var god til lige at præcisere nogle funktioner i wiki - en anden form for "black board" og simpel hjemmeside.
Det er klart, at wiki kan være ret effektiv for handlende, undervisere eller diskussionsfora. P.t. så har jeg ikke selv noget at fylde i wiki, men jeg sætter pris på at være blevet gjort opmærksom på arbejdsredskaberne i den.