fredag den 22. februar 2008

Snøft!

Det er helt mærkeligt og meget vedmodigt, at 23 Ting er ved at være ovre.
Det har været en rigtig sjov og udfordrende periode. Arbejdstiden har været peppet op til uanede højder, når mine kollegaer og jeg har hujet, hejet og buhet over de forskellige udfordringer. Denne kursusform har været utroligt givende - både for samarbejde, sidemandsoplæring og bare generel god sparring på tværs af alder, afdelinger og filialer.

Det næste spørgsmål, der nu melder sig, inden klokken falder i slag, er:
Hvad gør vi nu, lille du???

Der er ingen tvivl om, at vi har fået en række nye arbejdsredskaber og muligheder for nye måder at arbejde og formidle på. Der er heller ingen tvivl om, at der er kommet nyt legetøj til fritiden. Endvidere har det bibragt en ny tilgang til web 2.0 - evnen til at udforske nye områder og se nye vinkler på de sociale teknologier. Ligeledes evnen til at se på en hjemmeside og så genkende mønstret i hjemmesidestrukturen. Det ved jeg, flere af mine kollegaer har kæmpet med.

Internettet er jo også et langt stykke af vejen uoverskueligt for os, på trods af vi er de professionelle - dette projekt har givet skubbet til at give sig i kast med noget, som man ellers blot hører om og så ellers tænker: Nå! Og så?

Men tilbage til spørgsmålet: Hvad skal det kommende forløb være?
Os på hold 1 kan jo sagtens følge med på sidelinien, når hold 2 skal igang - også fordi der har været meldt ud fra 23 Ting teamet, at nogle af Tingene bliver skiftet ud. På den måde vil der jo stadig være noget nyt for hold 1.

Skal de nyerhvervede kundskaber blot indgå som en naturlig del af arbejdsredskaberne, eller er der en større plan under opsejling? Jeg glæder mig meget til at høre opsumeringen til afdansningsballet i marts :-)

3 kommentarer:

Marie Deleuran sagde ...

Hej Nina!
Jeg er misundelig på dine 23ting evner, tænk at du snart har været gennem det hele.. Jeg må se at oppe mig lidt for at følge med!
Men det tager jo altid lidt ekstra tid, når man skal gøre det som selvstudium uden for arbejdstiden :)
Glæder mig til at se dig den første weekend i april, det skal nok blive hyggeligt!
På snarligt gensyn...
Knus Marie

H. Kristiansen sagde ...

Så nåede jeg også igennem og er klar til afdansningsbal ;-)

Sys sagde ...

Hej Nina
Ja, lad os håbe vi får lov at fortsætte med arbejdsformen - det har godt nok givet meget!